Vinder-Tilbud

TIL ENTREPRENØREN

Øg jeres hitrate og tilgå flere projekter via højnede tilbudsleverancer.

Et afgørende supplement til jeres værdipakker og jeres tilbudsproces.

De 5 fokusområder som skaber Vinder-Tilbud

Vi tilbyder faste samarbejder med entreprenører, som ønsker at vinde flere tilbud.
Vi lærer jeres virksomhed og tilbudsafdeling at kende, og fungerer som tilkaldeassistance på jeres tilbudssager, så vi via et tæt samarbejde hæver baren og løfter jeres tilbudssager i mål.

Værdien ved digital tilbudsledelse

Alt for mange virksomheder håndstyrer deres tilbudsproces, hvilket medvirker fejl og tidsspild. Via vores digitale opsætning skaber vi rammerne for bedre tilbudsledelse og et fælles overblik.

Vi opretter en samlet oversigt af alle jeres aktive tilbudssager, med funktion som et fælles planlægningsværktøj for jeres tilbudsafdeling. Herigennem vil alle have indblik i de opgaver som skal udføres, samt et stade fra velkoordineret opstart til kvalitetsbevidst tilbudsaflevering. 

Kort fortalt:   

Et system og en proces som effektiviserer jeres tilbudsledelse,

Processen

  • Forløbet kickstartes med et opstartsmøde, hvor vi gennemgår jeres nuværende proces og systemer.

  • Dernæst udarbejder vi et oplæg til optimeringsmuligheder som skaber en bedre tilbudsproces for jeres tilbudsteam.

  • Når vi har afstemt løsningen med jer, går vi i løsnings-mode. På kort tid får vi indarbejdet alle jeres tilbudssager i system og præsenterer teamet for den nye tilbudsproces.

Pakkens indhold

✅ Analyse og anbefalinger

✅ Opsætning af platform til tilbudsledelse

✅ Oprettelse af jeres tilbudssager i systemet

✅ Oprettelse af brugere + undervisning

✅ Fastlagt nyt digitalt tilbudsflow inkl. guides

Proces-leverancen i jeres tilbud

For de tilbud som tildeles efter “Økonomisk Mest Fordelagtige tilbud”, bliver der ofte stillet krav om udarbejdelse af proces i tilbudsafleveringen.

Det har vi mange års erfaring med, og vi forstår hvad det vil sige at udarbejde tidsplaner og processkriv, som er forståeligt for en bygherre. Arbejdet udføres i tæt samarbejde med jer, og I vil opleve at vi er effektive og særdeles dygtige til at opsætte overskuelige tidsplaner.

Kort fortalt:  
En suveræn hjælp til de entreprenører som ikke er proces-eksperter.

Processen

  • Vi afholder et opstartsmøde hvor vi gennemgår udbudsbetingelser og tildelingskriterier for proces-leverancen, og lægger en plan.

  • Dernæst udarbejder vi løbende oplæg til tidsplan og processkriv, som vi afstemmer med jer, for at sikre at flow og varigheder matcher jeres forventede produktion.

  • Op til aflevering er vi naturligvis også til rådighed, såfremt der måtte være områder som skal koordineres eller finpudses inden aflevering.

Pakkens indhold

✅ Analyse og planlægning

✅ Hovedtidsplan

✅ Detailtidsplan

✅ Genhusningsdiagram

✅ Processkriv

Logistik-leverancen i jeres tilbud

For de tilbud som tildeles efter “Økonomisk Mest Fordelagtige tilbud”, bliver der ofte stillet krav om udarbejdelse af logistik i tilbudsafleveringen.

Det har vi mange års erfaring med, og vi forstår hvad det vil sige at udarbejde byggepladsplaner, flowplaner og logistikskriv, som er let at aflæse for en bygherre. Arbejdet udføres i tæt samarbejde med jer, og I vil opleve at vi er hurtige og dygtige til at illustrere byggepladslogistik.

Kort fortalt:  
En suveræn hjælp til de entreprenører som ikke er logistik-eksperter.

Processen

  • Vi afholder et opstartsmøde hvor vi gennemgår udbudsbetingelser og tildelingskriterier for logistik-leverancen, og lægger en plan.

  • Dernæst udarbejder vi løbende oplæg til diverse tegninger og logistikskriv, som vi afstemmer med jer, for at sikre at logistikken matcher jeres arbejde i området.

  • Op til aflevering er vi naturligvis også til rådighed, såfremt der måtte være områder som skal koordineres eller finpudses inden aflevering.

Pakkens indhold

✅ Analyse og planlægning

✅ Byggepladsplan

✅ Flowplan

✅ Eventuelle 3D illustrationer

✅ Logistikskriv

Projektstyring-leverancen i tilbud

For de tilbud som tildeles efter “Økonomisk Mest Fordelagtige tilbud”, er det ofte et krav at man skal beskrive hvordan man sikrer en god projektstyring under byggeriets udførsel.

Her har vi særligt gode erfaringer vi kan spille ind med, for at fremhæve hvordan digitalisering vil hjælpe jer med at drive optimal bygge- og projektledelse..

Kort fortalt:  
Som specialist på området agerer vi sparringspartner for jer .

Processen

  • Vi gennemgår projektgrundlaget via et planlægningsmøde, og får kortlagt kompleksiteten af det arbejde som skal udføres.

  • Dernæst udarbejder vi oplæg til skrivet, som forklarer hvilke systemer og processer I vil tage i brug, for at sikre bygherre at projektet og udførslen vil blive styret på kontrolleret vis..

  • Såfremt I bliver inspireret til processer og systemer, som I endnu ikke anvender, så kan vi også hjælpe jer godt i gang på den front.

Pakkens indhold

✅ Analyse og planlægning

✅ Oplæg til systemvalg

✅ Oplæg til særligt relevante IKT-fokusområder

✅ Oplæg til processer og vaner

✅ Samling af de anbefalinger som I ønsker indarbejdet

Præsentation af jeres tilbud

Tilbudsafleveringer består ofte af adskillige tilbudsrunder, samt forhandlingsmøder. Og alt for ofte er bygherre mindre imponeret efter mødet. Entreprenører er nemlig sjældent uddannet i hverken kommunikation eller at udforme professionelle præsentationer. 

Det har vi stor erfaring med, og vi hjælper jer så jeres tilbud bliver præsenteret på et niveau som matcher det flotte arbejde I har udført.

Kort fortalt:  
Vi skaber et godt førstehåndsindtryk af jer, overfor jeres bygherre.

Processen

  • I fællesskab gennemgår vi jeres tilbud, tildelingskriterierne samt agendaen for forhandlingsmødet, og lægger en plan ift. fokus.

  • Vi udarbejder en flot PowerPoint præsentation som lægger særlig vægt på jeres forcer, og efterlader jer med en overbevidst bygherre.

  • Vi oplister de vigtigste ting I skal være opmærksomme på under jeres salgspræsentation, samt hvilke klassiske fejl I bør undgå.

Pakkens indhold

✅ Analyse og planlægning

✅ Toptunet præsentationsmateriale

✅ Oplistede “To do” & “Not to do” til jeres møde

Hitraten stiger når der er fokus på spidskompetencer

Når vi indgår et fast samarbejde med en entreprenør, så er formålet at skabe mere tid til jeres kalkulation, imens vi koncentrerer os om de andre tilbudsleverancer.

Når vi alle sætter fokus på vores spidskompetencer, så udnytter vi også tiden optimalt. Det har for vores kunder medvirket, at de kan aflevere flere tilbud og ikke mindst sikre gennemarbejdede tilbud som har højnet hitraten.

Når I oplever succes, er vi en succes.

Spørgsmål & svar

Hvilke programmer arbejdes der i?​

Tidsplaner udføres i MS Project og byggepladsplaner udføres typisk i Bluebeam, hvor vi har udviklet egne tool chests med samtlige skiltninger, symboler osv. Til flowplaner og øvrige illustrationer anvender vi typisk Revit.

Koordinering sker løbende via Teams møder, opkald og mails. Afleveringer sker undervejs for hele tiden at afstemme indholdet, og til sidst sørger vi naturligvis for at oprette PDF-filer i de rette formater, så filerne er klar til jeres upload.

Det korte svar er ja. Licenser til diverse programmer er dyre og kræver stor teknisk indsigt for at levere projekter af samme høje kvalitet som vi leverer. Vi har mange års erfaring med tilbudssupport, og derfor eksekverer vi hurtigt! Desuden er vi fleksible og indstillede på at arbejde i både weekender og aftener, helt uden tillæg.

Jeres typiske omkostninger, in-house

Byg Digitalt

+25%

Jeres typiske omkostninger, eksternt

Byg Digitalt

+40%

Sådan nedbringer I jeres omkostninger

Hos Byg Digitalt er du sikret en prissætning, der afspejler den reelle indsats der placeres i dit projekt, og kun i den periode I har behov for ressourcen.

Sammenlignes situationen med fast intern bemanding, så er der 25% færre omkostninger forbundet med et fleksibelt samarbejde med Byg Digitalt kontra de faste omkostninger ved ressourcer in-house.

Sammenligner vi vores timepris med vores konkurrenter, så er vi omkring 40% billigere end gennemsnittet i markedet, men til den samme skarpe kvalitet samt en øget fleksibilitet.

Vores spidskompetencer

Udover de forløb vi tilbyder gennem vores 4 gennemførte ydelsespakker, så yder vi også 100% tilpasset support til virksomheder i hele byggebranchen. Det spænder bredt og dækker bl.a. over følgende spidskompetencer:

Lad os tage et uforpligtende møde om jeres fremtid eller et konkret projekt.

Udfyld formularen og vi vil snarest kontakte jer for at aftale tid og sted for et møde, eller kontakt os direkte på tlf. 61484918.

* Ved at sende os dine personoplysninger, giver du os samtidigt samtykke til, at videregive oplysninger om dig, i det omfang det er nødvendigt for, at identificere dig, din virksomhed og eventuelt dit projekt. Oplysningerne anvendes udelukket til gavn for dig og din virksomhed. Ønsker du ikke at give os samtykke til dette, bedes du orientere os i din henvendelse.

Kontakt os

Lad os tage et uforpligtende møde om jeres muligheder.

Udfyld formularen og vi vil snarest kontakte jer for at aftale tid og sted for et møde, eller kontakt os direkte på tlf. 61484918.

* Ved at sende os dine personoplysninger, giver du os samtidigt samtykke til, at videregive oplysninger om dig, i det omfang det er nødvendigt for, at identificere dig, din virksomhed og eventuelt dit projekt. Oplysningerne anvendes udelukket til gavn for dig og din virksomhed. Ønsker du ikke at give os samtykke til dette, bedes du orientere os i din henvendelse.

Kontakt os

* Ved at sende os dine personoplysninger, giver du os samtidigt samtykke til, at videregive oplysninger om dig, i det omfang det er nødvendigt for, at identificere dig, din virksomhed og eventuelt dit projekt. Oplysningerne anvendes udelukket til gavn for dig og din virksomhed. Ønsker du ikke at give os samtykke til dette, bedes du orientere os i din henvendelse.