Digital-Effekt

TIL ALLE I BYGGEBRANCHEN

Nedbring omkostningerne ved jeres nuværende digitale platforme, og opnå større effektivitet i dagligdagen via nye vaner og bedre digitale løsninger.

Vi garanterer udvikling samt reel værdi & effekt

Via de 5 faser nedenfor, hjælper vi aktører i byggebranchen med at opnå succes i deres forretninger. Vi fremhæver hvor I kan spare penge på systemer, samt hvor der er plads til optimering. Vi hjælper gerne gennem alle faserne, eller blot udvalgte faser, efter jeres behov.

Digitalisering er konkurrencekraft

Står I mon stærkere end jeres konkurrenter? Og sammenligner I jer overhovedet på de rette parametre? Digitalisering buldrer fremad som aldrig før, og derfor er det mere relevant end nogensinde, at skabe sig et overblik over muligheder og risici, for at opretholde en konkurrencekraft.

Via vores analyse opnår I vigtig indsigt i jeres optimeringsmuligheder, samt får indsigt i hvor I står sammenlignet med jeres største konkurrenter, og hvilke strategiske valg I skal træffe for at blive de bedste i jeres segment.

Kort fortalt:
Vi skaber et klart billede af muligheder ift. jeres konkurrenter og kunder!

Processen

  • Vi afholder et opstartsmøde, hvor I præsenterer os for jeres kerneforretning og processer, samt fremhæver jeres 3 største konkurrenter samt udfordringer.

  • Dernæst udarbejder vi en grundig analyse af både jer og jeres konkurrenter, hvilket resulterer i konkrete oplistede risici og muligheder, så I får nogle konkrete tiltag at handle på.

  • Det anbefales at denne benchmarking anvendes til at definere jeres digitale strategi og konkrete tiltag, hvilket vi også kan hjælpe jer med.

Pakkens indhold

✅ Stadeanalyse

✅ Konkurrentanalyse x3

✅ Oplistning af jeres risici og muligheder

✅ En plan for jeres konkrete optimeringstiltag

Omsæt strategi til handling

Alt for ofte oplever vi, at strategi alene anvendes som et salgsparameter. Har I ambitioner om at jeres strategi også skal eksekveres, og ikke mindst også skal medvirke betydelig værdiskabelse, så er dette et tilbud for jer!

Med vores ekspertise undgår i at strategi blot er noget I taler om. Vi hjælper jer nemlig med at definere og nedbryde jeres digitale strategi til konkrete indsatser, som I kan følge og måle på.

Vi er meget konkrete og anbefaler udelukket indsatser som hurtigt vil bringe værdi og omsætning for jeres forretning.

Kort fortalt:
Via vores specialistviden og ledelseserfaring, får I truffet de rette valg!

Processen

  • Vi afholder et opstartsmøde, hvor I præsenterer os for jeres nuværende strategi og jeres overvejelser, samt jeres metoder til at styre indsatserne.

  • Vi udarbejder første oplæg til en digital strategi, og indkalder til en strategiworkshop, hvor vi i fællesskab gennemgår det hele og sætter en endelig retning.

  • Vi udarbejder det endelige udkast til jeres digital strategi.

  • Vi nedbryder jeres handlingsplaner til konkrete opgaver i et fælles digitalt system, hvorfra I fremover kan overskue al strategiarbejdet.

Pakkens indhold

✅ Strategisk analyse

✅ Strategi workshop

✅ Digital Strategi

✅ Handlingsplaner

✅ Opgaveliste i fælles digitalt system

 

+ Mulighed for kontinuerlig udvikling, ved at tilvælge os som fast rådgiver til at understøtte jeres bestyrelsesmøder.

Definering og styring af indsatser

Mange virksomheder er særligt udfordrede på at finde kompetencer og tid til at definere og styre de indsatser, som skal optimere forretningen. Det kan omfatte systemskift, BIM, AI, risikostyring, automatisering, datadrevet beslutningsgrundlag og meget andet.

Via vores mange års erfaring med digital projektstyring, sikrer vi at I opnår øget kvalitet og bedre projekt- og byggestyring via de rette digitale løsninger. Ved at overlade rådgivningen, implementeringen samt support til os, så undgår I langsommelighed og får højnet jeres arbejdsproces.

Kort fortalt:  
Vi leder processen og sikrer at systemer og medarbejdere kommer i mål!

Processen

  • Via et opstartsmøde dykker vi ned i jeres specifikke udfordring, og gennemgår jeres systemvalg og jeres digitale processer.

  • Typisk hjælper vi med at opsætte nye systemer, eller optimere brugen af jeres nuværende systemer, og vi varetager hele dialogen med softwareleverandør og lignende.

  • I samarbejde med jer vælger vi typisk at samle en superbrugergruppe, oprette standarder, udføre vejledninger og undervise jeres medarbejdere i de nye processer/systemer.
Samarbejde

Pakkens indhold

✅ Behovsanalyse

✅ Leverandørkontakt

✅ Systemvalg og implementering

✅ Oprettelse og styring af superbrugergruppe

✅ Oprettelse af standarder, skabeloner, guides m.m.

✅ Undervisning

Opkvalificering af jeres team

Digitale systemer, nye processer og nye mindset kan være vanskeligt for jeres medarbejdere at tillære på egen hånd. Medarbejdere som er usikre på disse områder har væsentligt større tendens til at opbygge stress og blive mindre produktive i hverdagen.

Derfor hjælper vi med at oplære jeres teams i optimale planlægnings-systemer og vaner, samt opnå ny viden om diverse digitale systemer. Den viden underbygger mere effektiv løsning af hverdagens opgaver, samt nedbringer stressniveauet betydeligt.

Kort fortalt:  

Som underviser og mentor, højner vi kvalitet og arbejdsmiljø i teamet!

Processen

  • I kan vælge i blandt vores eksisterende kursusudvalg nedenfor, eller I kan anmode om et særligt kursus efter jeres behov.
  • Vi udformer kursusmaterialet og afstemmer materialet og processen med jeres ledelse forud for kursusdagen.
  • Vi afholder både digitale- og fysiske kurser. Digitalt kursus afholdes via Microsoft Teams. Fysisk kursus afholdes på jeres adr.

    Vores standard kursusudvalg

    Bluebeam : Optimeret mængdeopmåling og byggepladsstyring

    High Performance : Mindset, vaner og systemer (Planner/ToDo)

Pakkens indhold

✅ Firmatilpasning af kursusmateriale

✅ Udlevering af guides og evt. skabeloner

✅ Undervisning (online eller fysisk)

✅ Mentorordning kan tilvælges

✅ Eventuel opfølgning, jf. aftale

Korrekt opsætning sparer tid!

En af de største tidsrøvere i byggebranchen, er når systemer ikke er opsat korrekt. Det medvirker ventetider og crash, fejl, tidsspild og unødigt besværlige arbejdsgange, som koster timer på daglig basis.

Derfor hjælper vi aktører i byggeriet med at undgå brandslukning og tidsspild i dagligdagen, og komme rigtigt fra start. Vi hjælper jer med en effektiv opsætning, som sparer jer for både tid og penge, og skaber de bedste forudsætninger på projektet.

Kort fortalt:  
Specialistviden som medvirker funktionelle systemer i jeres hverdag!

Processen

  • Vi opstarter forløbet med et onlinemøde, hvor I kort præsenterer os for jeres udfordring samt valg af platform.

  • Vi kontrollerer at platformen opfylder sagens IKT-krav, og vi varetager licensstyring, brugeroprettelse og div. opsætning.

  • Når platformen tages i brug, opstår der typisk nye behov undervejs, og dem hjælper vi naturligvis også med at indarbejde, helt frem til endelig aflevering, efter jeres behov.

Pakkens indhold

✅ Rådgivning ved valg af platform

✅ Dialog med softwareleverandører

✅ Opsætning af platform

✅ Administrering / vedligehold af platform

✅ Evt. bistå ved nedlukning af platform

Har I de rette kompetencer i jeres bestyrelse?

Digitalisering er nøglen til at lykkedes med bl.a. bæredygtighed, kvalitetsledelse, bedre byggeledelse, optimeret tilbudsgivning, tværfagligt samarbejde og fyldestgørende aflevering. Derfor er det vigtigt for jer!

Disse muligheder skal indtænkes på et strategisk niveau fra topledelsen, og kræver derfor et særligt vidensniveau i jeres bestyrelse – og det kan vi tilbyde jer!

Vi lærer hurtigt jeres forretning at kende, og sætter os ind i jeres strategiske- og operationelle mål. Vi indgår som en aktiv part i jeres bestyrelse, og vi øger jeres effektivitet i bestyrelsesarbejdet, samt sikrer at dialog omdannes til handling.  

Vi hjælper også gerne med implementering og den daglige eksekvering.

Spørgsmål & svar

Hvilke konsekvenser bliver vi ramt af, hvis vi ikke sætter fokus på digitalisering?

I byggebranchen ser vi desværre for ofte resultatet af virksomheder der ikke følger med tiden. De bliver udkonkurreret og må dreje nøglen om. Det skyldes ofte at man ikke længere er effektiv nok, og nedadgående effektivitet påvirker omsætningen og udfordrer konkurrenceevnen. Det har vi set ske for flere aktører, store som små. 

Derfor må man ikke undervurdere en digital strategi, for digitalisering er nutidens stærkeste effektiviseringsværktøj. 

Er man ikke allerede godt i gang, så stiger risikoen dag for dag.

Størstedelen af digitaliseringseksperter i byggebranchen har alene en meget teknisk tilgang, og mangler ledelsesperspektiv samt erfaring og forståelse for de praktiske og daglige processer, for at kunne rådgive omkring helheden og sikre en lavpraktisk værdi i hverdagen. 

I Byg Digitalt er vi uddannet i byggeri og har netop mange års hands-on-erfaringer med både byggeledelse, projektledelse, tilbudsledelse og afdelingsledelse, fra både rådgiverbranchen og entreprenørbranchen. Derfor kan vi omsætte digitalisering til et sprog I kan forstå, og til værdiskabende indsatser som rent faktisk vil understøtte og effektivisere jeres forretningsgange.

Det korte svar er ja! 

Vi er meget stolte af vores prisniveau, som ligger betydeligt lavere end vores konkurrenter. Vi har en ambition om at gøre digitalisering nemt og tilgængeligt for alle parter, og derfor har vi også fuld forståelse for, at prisen skal være yderst fordelagtig for jer.

Jeres typiske omkostninger, in-house

Byg Digitalt

+25%

Jeres typiske omkostninger, eksternt

Byg Digitalt

+40%

Sådan nedbringer I jeres omkostninger

Hos Byg Digitalt er du sikret en prissætning, der afspejler den reelle indsats der placeres i dit projekt, og kun i den periode I har behov for ressourcen.

Sammenlignes situationen med fast intern bemanding, så er der 25% færre omkostninger forbundet med et fleksibelt samarbejde med Byg Digitalt kontra de faste omkostninger ved ressourcer in-house.

Sammenligner vi vores timepris med vores konkurrenter, så er vi omkring 40% billigere end gennemsnittet i markedet, men til den samme skarpe kvalitet samt en øget fleksibilitet.

Vores spidskompetencer

Udover de forløb vi tilbyder gennem vores 4 gennemførte ydelsespakker, så yder vi også 100% tilpasset support til virksomheder i hele byggebranchen. Det spænder bredt og dækker bl.a. over følgende spidskompetencer:

Lad os tage et uforpligtende møde om jeres fremtid eller et konkret projekt.

Udfyld formularen og vi vil snarest kontakte jer for at aftale tid og sted for et møde, eller kontakt os direkte på tlf. 61484918.

* Ved at sende os dine personoplysninger, giver du os samtidigt samtykke til, at videregive oplysninger om dig, i det omfang det er nødvendigt for, at identificere dig, din virksomhed og eventuelt dit projekt. Oplysningerne anvendes udelukket til gavn for dig og din virksomhed. Ønsker du ikke at give os samtykke til dette, bedes du orientere os i din henvendelse.

Kontakt os

Lad os tage et uforpligtende møde om jeres muligheder.

Udfyld formularen og vi vil snarest kontakte jer for at aftale tid og sted for et møde, eller kontakt os direkte på tlf. 61484918.

* Ved at sende os dine personoplysninger, giver du os samtidigt samtykke til, at videregive oplysninger om dig, i det omfang det er nødvendigt for, at identificere dig, din virksomhed og eventuelt dit projekt. Oplysningerne anvendes udelukket til gavn for dig og din virksomhed. Ønsker du ikke at give os samtykke til dette, bedes du orientere os i din henvendelse.

Kontakt os

* Ved at sende os dine personoplysninger, giver du os samtidigt samtykke til, at videregive oplysninger om dig, i det omfang det er nødvendigt for, at identificere dig, din virksomhed og eventuelt dit projekt. Oplysningerne anvendes udelukket til gavn for dig og din virksomhed. Ønsker du ikke at give os samtykke til dette, bedes du orientere os i din henvendelse.