Digital Kollisionskontrol som forebyggende indsats

Vi hjælper bygherrer og entreprenører med at screene rådgivers kollisionskontroller, for at undersøge kvaliteten af 3D modellerne samt den tværfaglige koordinering, som den mest effektive metode til at reducere fejl før udførsel. En nødvendig kontrol.

Den digitale indsats med det største afkast

Kollisionskontrol er uden tvivl den mest effektive metode, til at reducere fejl og høje omkostninger, før og under udførsel. 

Desværre er styringsprocessen undervurderet mange steder, hvilket medvirker store omkostninger for både bygherrer og entreprenører, da det er op til 10x dyrere først at udbedre fejlene på pladsen. 

Som tredjepartskontrol hjælper vi jer med at få styr på processen via en rettidig styring og løbende kontroller, som vil sikre en bedre byggeproces med færre fejl.

Reducer jeres omkostninger før det er for sent

Alle byggeprojekter indeholder altid et moderat til stort antal kollisioner, før kollisionerne udbedres digitalt. Netop derfor er kollisionskontrol-processen så vigtig at prioritere, da det skaber en unik mulighed for at finde og udbedre projektets fejl og kollisioner, inden leverancer og montage finder sted.

Gå ikke på kompromis på dette område. Sæt høje standarder for processen og kvaliteten, for at undgå den sædvanlige mangelfulde rapport, som ikke giver jer værdi. Team up med os, og lad os styre processen, så vi sikrer at I undgår disse fejl fremover.

Spørgsmål & svar

Hvornår er det relevant at udføre en kontrol?

Kollisionskontrol er relevant gennem projekteringsfaserne, og særligt forud for faseaflevering samt hvor der foretages større projektændringer sideløbende med byggeriets udførsel. Desto flere faggrupper, desto større relevans.

Ansvaret er typisk placeret hos projekteringsledelsen, men som entreprenør og bygherre skal man også have en stor interesse i at sikre sig, at det udføres tilstrækkeligt. Alle parter taber penge i processen, når det fejler. Derfor er det især værdifuldt med en tredjepartskontrol.

Via en tidlig alliance med os, sikrer vi den rette proces, som styres med hård hånd og løbende krav om udbedring af samtlige fejl i modellerne. 9 ud af 10 gange oplever vi, at de projekterende ikke har en plan for udbedring af kollisionerne. Det sikrer vi os at der bliver etableret, samt eksekveret på i hele projektets levetid.

Jeres typiske omkostninger, in-house

Byg Digitalt

+25%

Jeres typiske omkostninger, eksternt

Byg Digitalt

+40%

Muligheder for at nedbringe jeres omkostninger

Hos Byg Digitalt er du sikret en prissætning, der afspejler den reelle indsats der placeres i dit projekt, og kun i den periode du har behov for ressourcen.

Sammenlignes situationen med fast intern bemanding, så er der for de fleste virksomheder omkring 25% flere omkostninger forbundet med ressourcer in-house, kontra samarbejde med Byg Digitalt.

Sammenligner vi vores timepris med vores konkurrenter, så er vi omkring 40% billigere end gennemsnittet i markedet, men til den samme skarpe kvalitet og fleksibilitet.

Vores 5 koncepter

Lad os tage et uforpligtende møde om jeres fremtid eller et konkret projekt.

Udfyld formularen og vi vil snarest kontakte jer for at aftale tid og sted for et møde, eller kontakt os direkte på tlf. 61484918.

* Ved at sende os dine personoplysninger, giver du os samtidigt samtykke til, at videregive oplysninger om dig, i det omfang det er nødvendigt for, at identificere dig, din virksomhed og eventuelt dit projekt. Oplysningerne anvendes udelukket til gavn for dig og din virksomhed. Ønsker du ikke at give os samtykke til dette, bedes du orientere os i din henvendelse.

Kontakt os

* Ved at sende os dine personoplysninger, giver du os samtidigt samtykke til, at videregive oplysninger om dig, i det omfang det er nødvendigt for, at identificere dig, din virksomhed og eventuelt dit projekt. Oplysningerne anvendes udelukket til gavn for dig og din virksomhed. Ønsker du ikke at give os samtykke til dette, bedes du orientere os i din henvendelse.

Lad os tage et uforpligtende møde om jeres fremtid eller et konkret projekt.

Udfyld formularen og vi vil snarest kontakte jer for at aftale tid og sted for et møde, eller kontakt os direkte på tlf. 61484918.

* Ved at sende os dine personoplysninger, giver du os samtidigt samtykke til, at videregive oplysninger om dig, i det omfang det er nødvendigt for, at identificere dig, din virksomhed og eventuelt dit projekt. Oplysningerne anvendes udelukket til gavn for dig og din virksomhed. Ønsker du ikke at give os samtykke til dette, bedes du orientere os i din henvendelse.

Kontakt os

* Ved at sende os dine personoplysninger, giver du os samtidigt samtykke til, at videregive oplysninger om dig, i det omfang det er nødvendigt for, at identificere dig, din virksomhed og eventuelt dit projekt. Oplysningerne anvendes udelukket til gavn for dig og din virksomhed. Ønsker du ikke at give os samtykke til dette, bedes du orientere os i din henvendelse.