Handelsbetingelser

 

1. Generel information

Disse handelsbetingelser gør sig gældende for alle aftaler om salg af ydelser og andre produkter, som
indgås mellem Byg Digitalt ApS (herefter benævnt ”Byg Digitalt”) og selskabets kunder.

Handelsbetingelserne finder anvendelse på alle aftaler, du som kunde indgår med Byg Digitalt. Ved
aftaleindgåelse er det den på daværende tidspunkt senest gældende version af handelsbetingelserne, som gør sig gældende for aftalen. Der kan være udarbejdet særskilte aftaler mellem Byg Digitalt og kunden, som supplement til handelsbetingelserne.

Leverancer fra Byg Digitalt må af kunden udelukket anvendes til intern brug på det pågældende projekt
på den eksakte adresse, og må ikke anvendes- eller sælges til andre projekter, byggesager eller parter. Al anden anvendelse af materialet forudsætter skriftligt samtykke fra Byg Digitalt, idet alle øvrige rettigheder tilhører Byg Digitalt.

Ethvert forsøg på bedrageri vil blive politianmeldt, og Byg Digitalt forbeholder sig retten til, at hæve købet hvis der er mistanke om bedrageri. Alle ydelser/produkter forbliver Byg Digitalt’s ejendom, indtil Byg Digitalt har modtaget fuld betaling for ydelserne/produkterne.

Byg Digitalt tager forbehold for eventuelle trykfejl, produktændringer, prisreguleringer og farveafvigelser. Byg Digitalt forbeholder sig retten til at justere eventuelle forkerte priser, før og efter at ordren er behandlet. Byg Digitalt påtager sig ikke ansvaret for oplysninger på Byg Digitalt’s websted, som kommer fra tredjemand.

Parterne er med de begrænsninger eller tilføjelser, som fremgår af disse handelsbetingelser, ansvarlige over for hinanden i henhold til dansk rets almindelige regler. Byg Digitalt påtager sig ikke noget erstatningsansvar over for tredjepart. 

Ved henvisning til vores website i dette dokument, henvises der uden undtagelse til www.bygdigitalt.dk, hvorved man som kunde kan orientere sig om websitets indhold og bl.a. fremfinde de senest gældende handelsbetingelser. Det er kundens eget ansvar at navigere på websitet, hvilket både dækker over forside, undersider, topbjælke, fodbjælke samt navigationsmenuen og dens indhold på websitet.

 

 

2. Bestilling & bekræftelse

Når du køber ydelser/produkter hos Byg Digitalt, så accepterer du samtidigt vores handelsbetingelser, som er
at finde på vores website. Når du accepterer handelsbetingelserne, forpligter du dig til at følge dem i deres helhed. Du godkender og bekræfter endvidere, at du er bekendt med Byg Digitalt’s oplysninger om persondata og har godkendt anvendelsen af cookies.

Når du som kunde godkender handelsbetingelserne ved accept af tilbuddet, opstår der en bindende aftale
mellem Byg Digitalt og dig som kunde. Når du accepterer tilbuddet, accepterer du samtidig, at du har pligt til at betale ordrens fulde beløb, jf. Byg Digitalt fremsendte tilbud og/eller gældende prisliste.

 

3. Betaling og levering

3.1 Tilbudsgivning og accept af tilbud
Tilbud fra Byg Digitalt kan være fremsendt i form af en mail, vedhæftet fil/bilag eller anden skriftlig dokumentation, til kundens accept. Kundens accept af det fremsendte tilbud kan ligeså være fremsendt i form af en besvarelse på mail, vedhæftet bilag eller anden skriftlig dokumentation. Ligeså betragtes kundens betaling af første rate som en accept fra kunden af det fremsendte tilbud som helhed. Tilbud og kampagner afgivet af Byg Digitalt bortfalder 30 kalenderdage fra afgivelsesdagen, såfremt kunden ikke skriftligt har accepteret tilbuddet. Dette gælder medmindre andet er angivet i tilbuddet.

 

3.2 Prissætning
Byg Digitalt udfører opgaver til fast pris (tilbud) eller efter timebetaling. Ved fast pris udspecificeres et estimeret antal timer til opgaven med opgørelser på ugentlig basis. Såfremt opgavens varighed overstiger dette, så varsles der herom og afregnes derfra på timebasis. Al timebaseret arbejde opgøres løbende på ugebasis via fakturering. Timeprisen fremgår af den til enhver tid gældende prisliste fra Byg Digitalt. Timeprisen reguleres løbende, som minimum med udgangspunkt i lønindeks for den private sektor, og som minimum 1 gang årligt pr. 1. januar. Medmindre andet er angivet, er alle priser angivet i danske kroner (DKK) ekskl. moms. 

 

3.3 Ekstraarbejder
I tilfælde af ekstraarbejder eller supplerende ydelser, skal Byg Digitalt snarest underrette kunden herom og
tydeliggøre at der er tale om ekstra ydelser, som strækker sig udover det aftalte honorar. Hvis det på forhånd er aftalt mellem Byg Digitalt og kunden, at der afregnes på medgået tid, så skal Byg Digitalt blot kunne redegøre for de ekstra timer der er afholdt på projektet.

 

3.4 Betalingsbetingelser
Byg Digitalt accepterer betaling via bankoverførsel. Betalingsfristen er 7 kalenderdage fra fakturadato. Ved forsinket betaling tilskrives renter med 2 % pr. påbegyndt måned fra betalingsfristen, samt et gebyr på 100,00 DKK.

Ved udeblivende eller forsinket betaling har Byg Digitalt ret til, uden varsel og uden ansvar, at suspendere opfyldelsen af sine forpligtelser over for kunden, vedrørende det konkrete projekt eller vedrørende eventuelt andre retsforhold parterne imellem. I en sådan situation vil kunden modtage en skriftlig meddelelse fra Byg
Digitalt, såfremt Byg Digitalt standser projektet. 

Kunden kan ikke undlade at betale for en aftalt ydelse, ved eksempelvis at afvise modtagelse af materialet. Derved skal betaling desuagtet erlægges, som om levering havde fundet sted i henhold til aftalen.

Såfremt det undtagelsesvist er aftalt, at en ydelse skal leveres i flere delleverancer, og kunden først faktureres efter levering af hver delleverance, er Byg Digitalt berettiget til acontofakturering af hidtidige delleverancer, hvis kunden på et tidspunkt udskyder aftalte leveringstidspunkter.

 

3.5 Rettidig levering og forsinkelser
Såfremt Byg Digitalt og kunden har aftalt en eller flere deadlines, er disse determinerende for aflevering af
de specifikke ydelser, som kunden tydeligt har angivet skal være indeholdt til de specifikke deadlines.
Forsinkelse foreligger når afleveringen ikke har fundet sted på den aftalte leveringsdato. Skyldes forsinkelsen forhold som ikke er inkluderet i aftalen mellem kunden og Byg Digitalt, så har Byg Digitalt den fulde ret til at udskyde den aftalte leveringsdato, med det antal dage som projektet måtte være blevet forsinket af andre parter end Byg Digitalt. Er der forhold som berettiger yderligere udskydelse, er Byg Digitalt berettiget til dette, når blot Byg Digitalt overfor kunden kan redegøre for rimeligheden herom.

 

4. Forpligtelser & afgrænsning

Byg Digitalt er over for kunden forpligtet til at levere den ydelse, som er beskrevet i tilbuddet fra Byg Digitalt eller øvrig aftale mellem parterne.

Forinden Byg Digitalt igangsætter arbejdet, påhviler det kunden at sikre sig, at tilbuddet fra Byg Digitalt, eller øvrig aftale mellem parterne er udtømmende for den ydelse, som kunden har bestilt. Kunden bærer således det fulde ansvar for, at projektet er entydigt og udtømmende beskrevet i tilbuddet eller øvrig aftale mellem parterne, medmindre andet er aftalt.

Eventuelle ændringer eller tilføjelser til opgavens omfang, skal for at være gyldige aftales skriftligt mellem parterne. Medmindre andet er aftalt, bærer kunden det fulde ansvar for, at ændringen af projektet er entydigt og udtømmende beskrevet i en løsningsbeskrivelse.

Det påhviler kunden rettidigt at stille alle nødvendige oplysninger til rådighed vedrørende projektet, herunder også at sikre fysisk og digital adgang for Byg Digitalt. Projekterne skal altid udføres via løbende koordinering og samråd mellem Byg Digitalt og kunden, og begge parter bærer ansvaret for at bidrage til det
nødvendige samarbejde.

Byg Digitalt’s ydelser omfatter ikke rådgivning om projektets byggetekniske forhold, statik, brand, tidsplan, dimensionering eller økonomi, og Byg Digitalt påtager sig ikke noget ansvar herfor. Byg Digitalt kan dog henvise kunden til tredje part som kan være behjælpelig med den slags ydelser. I de tilfælde påtager Byg Digitalt sig dog intet ansvar for den tredje parts ydelser og handlinger.

 

5. Fortrydelsesret

Byg Digitalt tilbyder udelukket digitale ydelser/produkter som er særligt tilpasset kundens behov. Byg Digitalt påbegynder arbejdet straks efter kundens accept af tilbuddet, hvorved bestillingen er bindende. Derved bortfalder fortrydelsesretten på Byg Digitalt’s ydelser/produkter, jf. Købeloven. Kunden giver automatisk samtykke til dette i forbindelse med kundens accept af tilbuddet.

 

6. Returnering

Byg Digitalt tilbyder udelukket digitale ydelser/produkter som er særligt tilpasset kundens behov. Når først den digitale ydelse er overleveret til kunden, har kunden fuld rådighed til at foretage kopier af denne til intern brug, hvorved en komplet returnering aldrig vil kunne eftervises. Dermed bortfalder returretten på Byg Digitalt’s ydelser/produkter, jf. Købeloven, og ydelsen/produktet kan dermed ikke returneres.

 

7. Markedsføring

Byg Digitalt forbeholder sig enhver ret til at anvende sagsrelateret materiale til markedsføring. Personfølsomme oplysninger som personnavne, adresser og lignende vil blive fjernet fra materialet, før det anvendes i markedsføringssammenhæng. Samarbejder med specifikke virksomheder og specifikke projekter vil dog indgå i Byg Digitalt’s markedsføring, hvorved projektnavne og firmanavne vil fremgå af markedsføringsmaterialet. Som kunde accepterer du disse forhold ved din accept af handelsbetingelserne, i forbindelse med din accept af tilbuddet.

 

8. Reklamation & uenigheder

Ved henvendelser bedes kunden altid oplyse sagsnummer og sagsnavn, så Byg Digitalt kan identificere leverancen. Ønsker du som kunde at reklamerer over en fejlagtig, mangelfuld eller defekt leverance, bedes du kontakte- og orientere Byg Digitalt skriftligt, inden for rimelig tid (max 1 måned efter leverancens levering). Ved
digitale leverancer bør kunden kunne registrere fejl, mangler og defekter umiddelbart kort efter modtagelsen. Reklamerer kunden for fejl, mangler og defekter senere end 1 måned efter leverancens afleveringen, så bortfalder Byg Digitalt’s pligt til at afhjælpe fejl og mangler uden beregning.

Derved påhviler det kunden at udføre kontrol af den digitale leverance, umiddelbart efter leverancen er modtaget af kunden. Kunden skal kontrollere om leverancen opfylder den aftalte mængde, kvalitet og indhold. Påpeger kunden ikke fejl og mangler inden 1 måned efter afleveringen, kan afhjælpning ikke pålægges Byg
Digitalt uden beregning. 

Fejl, mangler eller defekter forårsaget af forhold relateret til drift, tredjeparts leverancer og software eller kundens egne input (eller mangel på samme), kan ikke henføres til Byg Digitalt. Kunden kan heller ikke rejse krav mod Byg Digitalt for mangler ved leverancer som kunden tidligere har godkendt. Ej heller kan Byg Digitalt drages ansvarlig for digitale leverancer/filer, som senere beskadiges af virus, hackerangreb eller lignende på kundens egen computer, telefon, tablet eller tilsvarende.

Såfremt en leverance mod forventning er fejlagtig, mangelfuld eller på nogen måde defekt, vil Byg Digitalt på intern vis udbedre den digitale leverance, så kunden får fremsendt en ny og fyldestgørende digital leverance. Dette er dog betinget af, at kunden har gjort indsigelser inden for rimelig tid. Kunden har bevisbyrden for, at eventuelle fejl, mangler eller defekter kan henføres til handlinger eller forsømmelser fra Byg Digitalt’s side.

Såfremt det under udbedring af fejl, mangler eller defekter viser sig, at ansvaret ikke kan pålægges Byg Digitalt, så er Byg Digitalt berettiget til at fakturere kunden for Byg Digitalt’s timeforbrug, jf. den på tidspunktet gældende prisliste.

Byg Digitalt kan ikke gøres ansvarlig for driftstab, tabt arbejdsfortjeneste og lignende følgeskader, indirekte tab og økonomiske konsekvenstab hos kunden, afledt af forsinkelser eller fejl og mangler ved arbejdet.

Ønsker du som kunde at klage over en ydelse / et produkt du har købt, bedes du kontakte Byg Digitalt via følgende e-mail: kontakt@bygdigitalt.dkOplys venligst dit sagsnummer og sagsnavn, så Byg Digitalt kan identificere leverancen.

Som kunde kan du også klage til Center for Klageløsning eller et andet godkendt privat klage-/ankenævn.
Forbruger Europa er kontaktpunkt for ODR-forordningen, som du som kunde også er velkommen til at kontakte. ODR-platformen er en web-baseret klageportal, der er specielt designet til at hjælpe forbrugere, som har købt varer eller tjenesteydelser online, og som ønsker at klage over deres køb. Klageportalen videresender klager til de klageorganer, som medlemsstaterne har anmeldt til EU-Kommissionen, og som opfylder kravene efter direktivet. I Danmark er Forbruger Europa kontaktpunkt for ODR-forordningen. Som kunde kan du kontakte ForbrugerEuropa, hvis du har spørgsmål:
info@forbrugereuropa.dk.

9. Tilbagebetaling

Jf. pkt. 5 og 6 i disse handelsbetingelser fremgår det tydeligt, at hverken fortrydelsesretten eller returretten gør sig gældende på de digitale ydelser som Byg Digitalt tilbyder dig som kunde. Dermed er det ikke muligt for dig som kunde, at få tilbagebetalt din indbetaling, på baggrund af dette.

Dog kan du som kunde til enhver tid benytte dig af din reklamationsret, såfremt der er noget galt med produktet, hvorved Byg Digitalt vil udbedre fejlen/manglen. Som kunde har du bevisbyrden for at redegøre for fejlen/manglen, så Byg Digitalt bedst muligt kan lokalisere- og udbedre det.

Byg Digitalt ønsker kun glade kunder og godt samarbejde, og er derfor altid samarbejdsvillig og løsningsorienteret, såfremt der måtte opleves udfordringer eller utilfredshed med de fremsendte digitale leverancer.

Såfremt eventuelle fejl og mangler mod forventning ikke kan udbedres, vil Byg Digitalt foretage en tilbagebetalingen via bankoverførsel. Summen vurderes af Byg Digitalt og varierer afhængigt af omfanget i den givne situation. Byg Digitalt’s erstatningsansvar er dog altid begrænset til maksimalt at udgøre samme sum, som
du som kunde har betalt Byg Digitalt i honorar for rådgivning og leverancer.

10. Force majeure

Byg Digitalt påtager sig intet ansvar for forsinkelser, som skyldes omstændigheder, som Byg Digitalt ikke er ansvarlig for, f.eks. arbejdskonflikter, krig, brand, lynnedslag, terrorangreb, pandemier, ændrede myndighedsbestemmelser, tekniske problemer, fejl i el-/tele-/dataforbindelser eller anden kommunikation, samt fejl eller forsinkelser i tjenester fra underleverandører som følge af en af ovenstående omstændigheder. Disse omstændigheder fritager Byg Digitalt for enhver form for ansvar. Hvis en sådan situation skulle opstå, vil Byg Digitalt informere kunden herom, når situationen opstår og når den afsluttes. Varer situationen længere end 2 måneder, har både kunden og Byg Digitalt ret til, at ophøre samarbejdet og projektet med omgående virkning. Ved et sådan ophør, udfører Byg Digitalt en udregning over projektets stade og Byg Digitalt’s timeforbrug, som endelig afregning inden ophør.

 

11. Ændringer til handelsbetingelserne

 

Byg Digitalt forbeholder sig til enhver tid retten til at foretage ændringer i disse handelsbetingelser. De senest gældende handelsbetingelser vil altid være tilgængelig på webstedet, og disse vil være gældende straks de er tilgængelige på webstedet. Såfremt webstedet periodisk er utilgængeligt på baggrund af vedligehold eller lignende, så bedes kunden i stedet kontakte Byg Digitalt for at få fremsendt de senest gældende handelsbetinger. Såfremt handelsbetingelserne ændres efter kunden har gennemført sin bestilling, vil de ændrede betingelser ikke påvirke kunden, medmindre kunden foretager en ny bestilling eller et tilkøb. Byg Digitalt anbefaler dog, at man som kunde jævnligt holder sig opdateret på webstedet om eventuelle ændringer i handelsbetingelserne.

Lad os tage et uforpligtende møde om jeres fremtid eller et konkret projekt.

Udfyld formularen og vi vil snarest kontakte jer for at aftale tid og sted for et møde, eller kontakt os direkte på tlf. 61484918.

* Ved at sende os dine personoplysninger, giver du os samtidigt samtykke til, at videregive oplysninger om dig, i det omfang det er nødvendigt for, at identificere dig, din virksomhed og eventuelt dit projekt. Oplysningerne anvendes udelukket til gavn for dig og din virksomhed. Ønsker du ikke at give os samtykke til dette, bedes du orientere os i din henvendelse.

Kontakt os

* Ved at sende os dine personoplysninger, giver du os samtidigt samtykke til, at videregive oplysninger om dig, i det omfang det er nødvendigt for, at identificere dig, din virksomhed og eventuelt dit projekt. Oplysningerne anvendes udelukket til gavn for dig og din virksomhed. Ønsker du ikke at give os samtykke til dette, bedes du orientere os i din henvendelse.