Vi skaber samarbejder som gavner vores kunder
Vi stiller høje krav til vores samarbejdspartnere, for at sikre os at hele processen er til gavn for vores kunder. Derfor har vi allieret os med de bedste i branchen!
Vi samarbejder med softwareleverandører, specialister og markedsføringskonsulenter, for at sikre en bred værdi for vores kunder.
Vores samarbejde med Dalux
Dalux er et af de største og mest innovative inden for deres felt. Vi har arbejdet med Dalux i adskillige år, og oplever platformen som værende i blandt de mest effektive til styring af byggeprojekter. Vi er løbende i dialog med Dalux om deres kommende udvikling, netop for at sikre vi kan tilbyde vores kunder toptunet support til de bedste løsninger inden for digital projektstyring og kvalitetskontrol.
Værdiskabelse for vores kunder:
Opnå bedre og mere effektiv projektstyring på tværs af KS, arbejdsmiljø, granskning og digital aflevering m.m.
Oplagte fokusområder for jer
Arbejder I endnu ikke med Dalux, er der stor optimering at hente ift. de øvrige systemer i branchen. Vi anbefaler I starter et pilotprojekt på en byggesag, for at mærke hvilken forskel Dalux kan gøre for jer.
Arbejder I allerede med Dalux, men savner styr på struktur og modulerne, så kan I med fordel kontakte os, uanset hvilke af nedenstående det måtte omhandle:
- Kvalitetskontrol
- Sikkerhedsstyring
- Dokumenthåndtering
- Digital kommunikation

Sådan kan vi hjælpe jer i gang
✅ Vi opsætter arbejdspakker og workflows
✅ Vi holder styr på brugeropsætning og rettigheder
✅ Vi opretter projektets 3D-baserede lokationer
✅ Vi opsætter tjeklister og kontrolplaner m.m.
✅ Vi opsætter skabeloner for alle jeres møder
Vores samarbejde med EG Sigma
EG Sigma er formentlig det mest brugervenlige og fleksible kalkulationssoftware på markedet, som faktisk også kan integrere intelligente mængder og bæredygtighedsdata. Derfor anser vi dem som værende en afgørende spiller i byggebranchen.
Vi har arbejdet tæt sammen med EG om flere udviklingsprojekter, og har særligt erfaring med projektledelse ved overgang fra beregning i Excel-ark til implementering af EG Sigma som primært kalkulationsværktøj.
Værdiskabelse for vores kunder:
Via EG Sigma vil I opnå væsentlige tidsbesparelser, højnet stabilitet, support i verdensklasse og skarpere kalkulationer i jeres tilbud.
Oplagte fokusområder for jer
Arbejder I stadigvæk med et internt, selvudviklet Excel-ark, så er det på tide at spørger jer selv om det er godt nok ift. den effektivitet I søger.
Kig ind i hvordan I håndterer omkostningsstyring, risikohåndtering og CO2 data kontra materialepriser, og afprøv så EG Sigma på et pilotprojekt.
- Få overblik over CO2 data i jeres kalkulationer
- Skab interne fælles prisbiblioteker (vidensdeling)
- Definer hvilke nye nøgletal I bør monitorerer i jeres kalkulationer

Sådan kan vi hjælpe jer i gang
✅ Vi leder hele implementeringsprocessen
✅ Vi skaber firmaspecifikke vejledninger
✅ Vi opstarter og driver den interne vidensdeling
✅ Vi kan sikre jer op til 25-30% rabat på EG Sigma licenser.
Vores samarbejde med Molio
Molio er byggeriets videnscenter, der tilbyder uddannelse, support og digitale værktøjer til IKT, beskrivelser, priser, byggedata m.m.
Vi kender ledelsen hos Molio og vi kender til deres ambitiøse mål; Netop at løfte hele byggebranchen. Et mål vi også tilstræber i Byg Digitalt.
Vores samarbejde med Molio bygger på gensidig sparring, webinar-afholdelse og pilotprojekter for aktører i byggebranchen. Ved at team up med Molio sikrer vi, at vi kan levere opdateret og relevant viden til vores kunder.
Værdiskabelse for vores kunder:
Molio’s løsninger er det nærmeste man kommer på branchestandarder, hvorved I vil opnå et stærkt udgangspunkt via deres løsninger.
Oplagte fokusområder for jer
I anvender formentlig allerede Molio standarder i et vist omfang. Det er svært at gøre andet. Dog har Molio’s standarder og værktøjer ændret sig en del over de sidste par år, hvorved det giver god mening at blive opdateret jf. de nye løsninger.
I bør derfor fokusere på at integrere de nye værktøjer for at forbedre jeres projektstyring.
- De nye Beskrivelsesværktøjer
- Prisdata og Priskalk (online)
- Opdaterede IKT-standarder

Sådan kan vi hjælpe jer i gang
✅ Vi rådgiver jer ift. systemvalg jf. jeres behov
✅ Vi screener og optimerer jeres IKT-standarder
✅ Vi supportere jer i løsningerne, som tilkaldefunktion
✅ Vi sikrer den rette struktur ved opstart (risikohåndtering)
✅ Vi sikrer at jeres digitale aflevering er fyldestgørende
Vores samarbejde med 12Build
12Build er en platform, der hjælper hovedentreprenører og underentreprenører med at administrere og strømline tilbud, dokumenter og digital kommunikation.
Vores samarbejde med 12Build sikrer, at vi kan tilbyde vores kunder en effektiv løsning til tilbudsprocessen. En løsning branchen har efterspurgt!
Værdiskabelse for vores kunder:
Ved at systematisere tilbudsindhentning i en brugervenlig platform, bliver det langt nemmere at sammenligne tilbud og styre hele processen.
Oplagte fokusområder for jer
Størstedelen af entreprenører håndstyrer tilbudsprocessen, hvilket skaber stress, fejl og manglende overblik. Giv 12Build et skud på en tilbudssag, og bemærk hvordan det letter processen og koordineringen med UE’erne.
- Optimer jeres tilbudsadministration
- Automatiser prissammenligning
- Integrerer påmindelser og dataindblik.

Sådan kan vi hjælpe jer i gang
✅ Vi leder hele implementeringsprocessen
✅ Vi skaber firmaspecifikke vejledninger
✅ Vi hjælper med opsætning af platformen
✅ Vi opstarter og driver den interne vidensdeling
✅ Vi kan sikre jer op til 25-30% rabat på 12Build licenser.
Vores samarbejde med Revynate
Revynate er en ny og moderne aktør der hjælper virksomheder med at skalere deres forretning. Via efterviste metoder hjælper de jer med at opfange og fastholde jeres kunders opmærksomhed, så I fremstår mere attraktive end jeres konkurrenter. Det skaber mersalg i jeres forretning.
Vores samarbejde med Revynate bygger på en stærk kombination af deres specialisterfaring, med effektiv salg og markedsføring, og vores brede erfaring med digitalisering og procesoptimering i byggebranchen.
Værdiskabelse for vores kunder:
Vi teamer up for at fremhæve jeres vækstpotentiale, for derefter at skabe forandringer som vil medvirke flere kunder i jeres forretning.
Oplagte fokusområder for jer
Læser I dette med et nysgerrigt sind, så har I allerede en kæmpe fordel ift. jeres konkurrenter. Dette område er nemlig fortsat totalt overset i byggebranchen, og det kan I udnytte til jeres fordel.
Via følgende kan I stille jer markant stærkere end jeres konkurrenter:
- LeadGen + (digital magnet for nye kunder)
- Pre-sale & Post-Sale (effektiv kundepleje)
- Målrettet markedsføring ift. nye supertrends

Sådan kan vi hjælpe jer i gang
✅ Grundig potentialescreening
✅ Benchmarking mod jeres 3 største konkurrenter
✅ Digital temperaturmåling & Digital Strategi
✅ Effektivisering af jeres salgskanaler & metoder
✅ Sikret større synlighed og bedre omtale
Vores samarbejde med SKARK
SKARK er særligt kendt for deres store erfaring med brandrådgivning, og de tilbyder skræddersyet brandrådgivning i hele landet.
Vi har indgået et fast samarbejde med SKARK, da vi anser deres kompetencer som et stærkt supplement til vores ydelser inden for projektudvikling og projektering.
Værdiskabelse for vores kunder:
Ved at forene vores stærke kompetencer i PU, brand og statik, kan vi nu tilbyde vores kunder “Hele pakken”.
Oplagte fokusområder for jer
Det er ikke unormalt at opleve lange ventetider og manglende svar fra diverse certificerede brandrådgivere, og det kan være frustrerende.
Ønsker I hurtig og effektiv hjælp til jeres sager, hvad end det omhandler projektudvikling eller brandrådgivning, så kan I med fordel kontakte os.
Vi løser jeres projekter inden for ganske få uger.

Sådan kan vi hjælpe jer i gang
✅ Vi hjælper jer med præ-lokalplan processen
✅ Vi udarbejder kommune-mappe & myndighedsprojekt
✅ Vi foretager byggeansøgning + ansøg om ibrugtagning
✅ Vi skaber de bedste investor-rettede-præsentationer
✅ Vi varetager hele dialogen med ingeniøren / SKARK
Vores samarbejder medvirker rabatter til vores kunder
Vi har etableret samarbejder med udvalgte leverandører, som vi anser som værende fremtidsorienteret og værdiskabende for aktører i byggebranchen.
Derved understøtter vores samarbejder også vores vision om at skabe bedre rammer for bygherrer, projektudviklere og entreprenører, og netop derfor har vi også specialiseret os i disse platforme, så vi kan hjælpe vores kunder med indkøring, opsætning, skabeloner, undervisning og meget mere.
Som kunde hos Byg Digitalt opnår I rabat på flere af disse platforme, og kan derfor spare penge samtidigt med at I effektiviserer jeres arbejdsgange.
Spørgsmål & svar
Kan vi etablere et samarbejde med Byg Digitalt?
Vi er altid åbne for nye samarbejder, men vi stiller høje krav til jeres serviceniveau, alene af den årsag at vi ønsker vores kunder skal være i gode- og trygge hænder, når vi henviser dem videre til jer. Kontakt os gerne for en dialog om et potentielt samarbejde.
Hvorfor er disse samarbejder relevant for mig som kunde?
En stor del af vores kunder nyder godt af de samarbejder vi har etableret, da det bl.a. medvirker rabatordninger på de mest gængse softwareløsninger i byggebranchen, samt giver ny inspiration til øvrige udviklingsmuligheder.
Hvordan kan vi opnå rabat via Byg Digitalt?
Vi har et stort og stærkt netværk i byggebranchen, så når I vælger Byg Digitalt til at hjælpe jer godt i gang med digitalisering/effektivisering af jeres forretning, så får I mulighed for at tilvælge rabatordninger på en række systemløsninger. Vi har ingen fortjeneste på jeres systemvalg, hvorved vi udelukket tilbyder det for at kunne skabe endnu bedre vilkår for vores kunder. Kontakt os for at høre nærmere!
Jeres typiske omkostninger, in-house
- Byg Digitalt
- Jeres In-house team
Byg Digitalt
Jeres typiske omkostninger, eksternt
- Byg Digitalt
- Øvrige eksterne konsulenter
Byg Digitalt
Sådan nedbringer I jeres omkostninger
Hos Byg Digitalt er du sikret en prissætning, der afspejler den reelle indsats der placeres i dit projekt, og kun i den periode I har behov for ressourcen.
Sammenlignes situationen med fast intern bemanding, så er der 25% færre omkostninger forbundet med et fleksibelt samarbejde med Byg Digitalt kontra de faste omkostninger ved ressourcer in-house.
Sammenligner vi vores timepris med vores konkurrenter, så er vi omkring 40% billigere end gennemsnittet i markedet, men til den samme skarpe kvalitet samt en øget fleksibilitet.
Vores spidskompetencer
Udover de forløb vi tilbyder gennem vores 4 gennemførte ydelsespakker, så yder vi også 100% tilpasset support til virksomheder i hele byggebranchen. Det spænder bredt og dækker bl.a. over følgende spidskompetencer:
Projekt- og modelscreening
IKT-ledelse og koordinering
Kollisionskontrol
Vi udfører tredjepartskontrol af rådgivers udførte kollisions-kontroller, som uvildig kontrol af om arbejdet er udført fyldestgørende. En væsentlig kontrol.
Ledelse af udviklingsprojekter
Vi har særligt stor erfaring med at lede udviklingsprojekter og succesfuld forandringsledelse i jeres organisation.
2D og 3D projektering
Mængde- og dataudtræk
Vi udtrækker mængder og anden data fra projekterne, og beriger ligeså modellerne med data af høj kvalitet, hvilket sikrer en god struktur og gennemsigtighed.
Visualisering og VR
Pro+ præsentationer
Digital strategi & handleplaner
Vi har stor erfaring med digitalisering i byggebranchen, og rådgiver topledere i digital strategi og konkrete mål.
High Performance & opgavestyring
Vi opkvalificerer medarbejdere til bedre projekt- og byggeledelse via daglige systemer og vaner som skaber struktur, overblik, refleksion og bedre eksekvering.
Fremtidsfokus (markedsføring)
Vi udfører digitale temperaturmålinger som screening af hvor fremtidssikret jeres virksomhed er, med udgangspunkt i jeres markedsføring.
Undervisning i digitale værktøjer
Vi opkvalificerer virksomheder i byggebranchen og deres medarbejdere i digitale værktøjer, og tilpasser altid forløbet til de specifikke behov.
Lad os tage et uforpligtende møde om jeres fremtid eller et konkret projekt.
Udfyld formularen og vi vil snarest kontakte jer for at aftale tid og sted for et møde, eller kontakt os direkte på tlf. 61484918.
* Ved at sende os dine personoplysninger, giver du os samtidigt samtykke til, at videregive oplysninger om dig, i det omfang det er nødvendigt for, at identificere dig, din virksomhed og eventuelt dit projekt. Oplysningerne anvendes udelukket til gavn for dig og din virksomhed. Ønsker du ikke at give os samtykke til dette, bedes du orientere os i din henvendelse.