PU-PRO
TIL PROJEKTUDVIKLEREN
Kom rigtigt fra start med jeres projektudvikling, så I undgår afslag fra kommunen og jeres investorer, samt får frigjort mere tid til flere projekter.
PU-PRO forløbets 4 faser
Vi tilbyder vores kunder enkeltvise ydelser og samlede pakkeløsninger.
Derfor kan I vælge én eller flere af faserne nedenfor, eller hele forløbet som en samlet pakke.
Værdien ved en Præ-lokalplan
Med en præ-lokalplan opnår I et stærkt grundlag for jeres projekt! Forud for jeres drøftelser med kommunen, investorer, bank osv., kræver det nemlig et godt grundlag. Og det er nøjagtigt hvad pakken består af.
Vi eksekverer hurtigt, vi er fleksible og ikke mindst prisvenlige sammenlignet med tegnestuerne.
Kort fortalt:
Det stærkeste projektgrundlag, udført hurtigt, effektivt og prisvenligt!
Processen
- Forløbet kickstartes med et opstartsmøde, hvor vi gennemgår vores standard oplistning af emner, som vi skal afklare.
- Dernæst udarbejder vi løbende oplæg og fremsender til jeres kontrol. Efter kort tid er vi i mål med et afstemt grundlag.
- Når grundlaget er på plads, så færdiggør vi materialet og afleverer både 2d tegninger og 3d model til jer.

Pakkens indhold
✅ 3d baseret terrænmodel
✅ 3d bygningsmasse
✅ Masterplan
✅ POI-oversigt (Point Of Interest)
✅ Plan af boligtyper
Hvorfor en kommune-mappe?
Med en ”Kommune-mappe” får I sammensat en professionel digital mappe (klar til print), med informative afsnit om alt fra projektets vision og afsæt, til beskrivelser og illustrationer af området og byggeriet.
Vi opbygger mappen via en flot grafisk opsætning, vi skriver samtlige tekster (som løbende afstemmes med jer), og ganske gratis tilbyder vi billeder i høj opløsning fra vores billedbank.
Kort fortalt:
Det bedste supplement til tegningerne, for god dialog med kommunen!
Processen
- Vi beder jer indledningsvist om at sende os de vigtigste nøgleord, samt jeres eventuelle grove oplæg til en projektbeskrivelse.
- Dernæst udarbejder vi løbende oplæg for de enkelte afsnit og fremsender til jeres kommentering.
- Jeres bemærkninger indarbejdes i kommune-mappen, sendes til en sidste kontrol og fremsendes til sidst som endelig udgave.

Pakkens indhold
✅ Visionen & værdierne
✅ Området & boligerne
✅ Kvaliteter & bæredygtighed
✅ Aktiviteter & fællesskaber
✅ Tidsplan & økonomi
Gør en forskel via en toptunet Investor-præsentation!
Førstehåndsindtryk er altafgørende, og med en toptunet præsentation opnår I det bedste salgsgrundlag overfor jeres investorer.
Præsentationen vil både sælge jeres projekt, og i ligeså stor grad sælge jer som personer og forretningsdrivere. Et væsentligt fokus for at i fremstår særligt professionelle og interessante for jeres investorer.
Kort fortalt:
En salgsmetode som via visuel storytelling vil imponere og overbevise jeres investorer!
Processen
- Vi gennemgår rammerne samt deadline for jeres præsentation, hvorefter vi afstemmer jeres foretrukne præsentations-stil.
- Dernæst udarbejder vi præsentationen, med udgangspunkt i vores optimerede standarder, som tilpasses jeres behov.
- Præsentationen overleveres til jer, hvor vi i fælleskab gennemgår den. Såfremt det ønskes kan vi også deltage på dagen hvor I skal præsentere det for jeres investorer. Det har vi stor erfaring med.

Pakkens indhold
✅ Udpluk fra kommune-mappe til præsentationen
✅ Formidling af fordele for jeres investorer
✅ Animeret flow som underbygger jeres præsentation
✅ Afstemning af fokusområder til jeres salg
✅ OnePager med guidelines for optimal kundedialog
Effektivt Myndighedsprojekt
Opnå hurtigt og effektivt det materiale I skal bruge, for både at indgå forhåndsdialog med kommunen samt ansøge om byggetilladelse.
I kan vælge selv at varetage dialogen med kommunen samt byggeansøgning, eller I kan vælge at lade os stå for alt dette.
Vi hjælper jer med at undgå faldgruber, tidsspild og misforståelser.
Via et fokus på den gode dialog og et insisterende samarbejde med kommunen, løftes projekterne altid i mål.
Kort fortalt:
En effektiv opgradering af skitseprojektet + opnået byggetilladelse!
Processen
- Vi gennemgår projektgrundlaget via et planlægningsmøde, og får kortlagt hvad jeres projekt kræver for at opnå byggetilladelse.
- Dernæst udarbejder vi løbende oplæg og fremsender til jeres kontrol, sideløbende med en forhåndsdialog med kommunen.
- Når I har godkendt projektet og vi har modtaget en forhånds-godkendelse fra kommunen, afsluttes projektet via byggeansøgning på Byg & Miljø.

Pakkens indhold
✅ Situationsplan & Beliggenhedsplan
✅ Etageplaner & Facadeopstalter
✅ Principsnit med højdegrænseplan
✅ Udregning af bruttoarealer & bebyggelsesprocent
✅ Notat om brand- & konstruktionsklasse (BK1 og KK1)
Når faglighed og digitale værktøjer mødes
Med vores tværfaglige erfaring fra nogle af de største arkitekt- og entreprenørvirksomheder i Danmark, har vi stor forståelse for hele processen, fra den indledende projektering til byggeledelsen under udførsel.
Disse erfaringer gør vi brug af, når vi udformer jeres projektudviklingssag, og rammer et højt niveau fra start.
Dertil byder vi ind med vores flair for digitalisering, og sikrer velovervejede processer, modeller og tegninger som matcher jeres behov.
Spørgsmål & svar
Hvilke programmer arbejdes der i?
Udleveres modellerne til sidst?
Ja. Hvis projektet omfatter 3D modellering, så overleverer vi 3D modellen til jer, så snart vores leverance er færdiggjort. Typisk også som foreløbige versioner undervejs, til koordinering.
Sparer I penge ved at vælge os til opgaven?
Det korte svar er ja. Licenser til tegneprogrammerne er dyre og kræver stor teknisk indsigt for at levere projekter af samme høje kvalitet som vi leverer. Og vi eksekverer hurtigt! Generelt vil en god 3D model bespare jer for både tid og penge senere i projektforløbet.
Jeres typiske omkostninger, in-house
- Byg Digitalt
- Jeres In-house team
Byg Digitalt
Jeres typiske omkostninger, eksternt
- Byg Digitalt
- Øvrige eksterne konsulenter
Byg Digitalt
Sådan nedbringer I jeres omkostninger
Hos Byg Digitalt er du sikret en prissætning, der afspejler den reelle indsats der placeres i dit projekt, og kun i den periode I har behov for ressourcen.
Sammenlignes situationen med fast intern bemanding, så er der 25% færre omkostninger forbundet med et fleksibelt samarbejde med Byg Digitalt kontra de faste omkostninger ved ressourcer in-house.
Sammenligner vi vores timepris med vores konkurrenter, så er vi omkring 40% billigere end gennemsnittet i markedet, men til den samme skarpe kvalitet samt en øget fleksibilitet.
Vores spidskompetencer
Udover de forløb vi tilbyder gennem vores 4 gennemførte ydelsespakker, så yder vi også 100% tilpasset support til virksomheder i hele byggebranchen. Det spænder bredt og dækker bl.a. over følgende spidskompetencer:
Projekt- og modelscreening
IKT-ledelse og koordinering
Kollisionskontrol
Vi udfører tredjepartskontrol af rådgivers udførte kollisions-kontroller, som uvildig kontrol af om arbejdet er udført fyldestgørende. En væsentlig kontrol.
Ledelse af udviklingsprojekter
Vi har særligt stor erfaring med at lede udviklingsprojekter og succesfuld forandringsledelse i jeres organisation.
2D og 3D projektering
Mængde- og dataudtræk
Vi udtrækker mængder og anden data fra projekterne, og beriger ligeså modellerne med data af høj kvalitet, hvilket sikrer en god struktur og gennemsigtighed.
Visualisering og VR
Pro+ præsentationer
Digital strategi & handleplaner
Vi har stor erfaring med digitalisering i byggebranchen, og rådgiver topledere i digital strategi og konkrete mål.
High Performance & opgavestyring
Vi opkvalificerer medarbejdere til bedre projekt- og byggeledelse via daglige systemer og vaner som skaber struktur, overblik, refleksion og bedre eksekvering.
Fremtidsfokus (markedsføring)
Vi udfører digitale temperaturmålinger som screening af hvor fremtidssikret jeres virksomhed er, med udgangspunkt i jeres markedsføring.
Undervisning i digitale værktøjer
Vi opkvalificerer virksomheder i byggebranchen og deres medarbejdere i digitale værktøjer, og tilpasser altid forløbet til de specifikke behov.
Lad os tage et uforpligtende møde om jeres fremtid eller et konkret projekt.
Udfyld formularen og vi vil snarest kontakte jer for at aftale tid og sted for et møde, eller kontakt os direkte på tlf. 61484918.
* Ved at sende os dine personoplysninger, giver du os samtidigt samtykke til, at videregive oplysninger om dig, i det omfang det er nødvendigt for, at identificere dig, din virksomhed og eventuelt dit projekt. Oplysningerne anvendes udelukket til gavn for dig og din virksomhed. Ønsker du ikke at give os samtykke til dette, bedes du orientere os i din henvendelse.